Hledej

rozšířené vyhledávání ...

Virtuální prohlídka

Odkaz na virtuální prohlídku

Video aktuality

Jeseník lanovka
       Jeseník lanovka
Jeseník vrtulník
  Jeseník vrtulník
Jeseník vyhlášení
        Jeseník vyhlášení

                       Další videa...

Náhodné foto

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Čp. 65

Za školou

Za_školou

Navigace

Obsah

Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65

Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65 - investor

Investor:  Mikroregion Císařský Kámen 
(Dlouhý Most, Jeřmanice, Rádlo a Šimonovice)
Projektant:  Projektová kancelář VANER, s. r. o.
Zhotovitel:  Stavby silnic a železnic, a. s., závod Liberec
Doba výstavby:  04/2003 - 08/2004

Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65Stavba turistické lávky Rádlo je součástí projektu multifunkční turistické magistrály Euroregionu Nisa „Nová Hřebenovka", který je spolufinancován Evropskou unií-fondem SAPARD. Turistická trasa, překlenující novou lávkou skalní zářez silnice 1/65 v blízkosti obce Rádlo, je určena k rozvoji cyklo a pěší turistiky a v zimě je zde vedena upravovaná běžecká trať. Stavba lávky přispěla ke zvýšení turistického ruchu v obci Rádlo a v celém Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65 - mapaMikroregionu Císařský Kámen a stala se architektonickou dominantou při vjezdu do Jizerských hor. Zdařilé řešení potvrzuje skutečnost, že projekt „Turistická lávka Rádlo" získal v roce 2005 cenu ČKAIT a stavba byla přihlášena do soutěže Dopravní stavba roku.

Technický popis:
Nosná konstrukce lávky je navržena jako dřevěný rošt položený na dvojici napjatých lan. Lávka je charakteru visutého pásu podepřeného na krajních opěrách a střední kyvné stojce. Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65 - nákresNosná lana jsou napnuta přes masivní závěrné zídky opěr kotvených lanovými kotvami do poloskalního masivu. Střední stojka, osazená na masivním bloku plošného základu, je charakteru dřevěné příhradoviny, ztužená sítí diagonálních ocelových táhel. Rošt nosné konstrukce je tvořen čtyřmi hlavními trámy, spojenými příčníky, vše z lepeného lamelového dřeva. Vodorovné ztužení a ztužení na kroucení je zajištěno diagonálními ocelovými táhly ve dvou úrovních. Na příčníky jsou uložena jednotlivá pole dřevěné mostovky ze sedmi podélníků a příčně kladených fošen. Ocelové zábradlí je tvořeno sloupky z pásoviny s horním ocelovým profilem doplněným dřevěným madlem, jako výplň je použito ocelové svařované pletivo. 
             

Základní technické parametry:

 

• Rozpětí polí
• Délka nosné konstrukce 
• Délka lávky včetně křídel
• Šířka lávky
• Šířka volná mezi zábradlím
• Výška, konstrukční včetně nosné mostovky
• Výška lávky (mostovky u pilíře nad krajnicí
• Výška podjezdná (nejmenší) 

36+18m 
54 m
58,2 m
3,9 m
3 m
0,81 m
12,9 m
9,28 m 

Návrhové zatížení na pěší provoz 4 kN/m2,

 

Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65Turistická lávka Rádlo přes silnici 1/65