Investor: Mikroregion Císařský Kámen
(Dlouhý Most, Jeřmanice, Rádlo a Šimonovice)
Projektant: Projektová kancelář VANER, s. r. o.
Zhotovitel: Stavby silnic a železnic, a. s., závod Liberec
Doba výstavby: 04/2003 - 08/2004
Stavba turistické lávky Rádlo je součástí projektu multifunkční turistické magistrály Euroregionu Nisa „Nová Hřebenovka", který je spolufinancován Evropskou unií-fondem SAPARD. Turistická trasa, překlenující novou lávkou skalní zářez silnice 1/65 v blízkosti obce Rádlo, je určena k rozvoji cyklo a pěší turistiky a v zimě je zde vedena upravovaná běžecká trať. Stavba lávky přispěla ke zvýšení turistického ruchu v obci Rádlo a v celém Mikroregionu Císařský Kámen a stala se architektonickou dominantou při vjezdu do Jizerských hor. Zdařilé řešení potvrzuje skutečnost, že projekt „Turistická lávka Rádlo" získal v roce 2005 cenu ČKAIT a stavba byla přihlášena do soutěže Dopravní stavba roku.
Technický popis:
Nosná konstrukce lávky je navržena jako dřevěný rošt položený na dvojici napjatých lan. Lávka je charakteru visutého pásu podepřeného na krajních opěrách a střední kyvné stojce. Nosná lana jsou napnuta přes masivní závěrné zídky opěr kotvených lanovými kotvami do poloskalního masivu. Střední stojka, osazená na masivním bloku plošného základu, je charakteru dřevěné příhradoviny, ztužená sítí diagonálních ocelových táhel. Rošt nosné konstrukce je tvořen čtyřmi hlavními trámy, spojenými příčníky, vše z lepeného lamelového dřeva. Vodorovné ztužení a ztužení na kroucení je zajištěno diagonálními ocelovými táhly ve dvou úrovních. Na příčníky jsou uložena jednotlivá pole dřevěné mostovky ze sedmi podélníků a příčně kladených fošen. Ocelové zábradlí je tvořeno sloupky z pásoviny s horním ocelovým profilem doplněným dřevěným madlem, jako výplň je použito ocelové svařované pletivo.
Základní technické parametry:
Návrhové zatížení na pěší provoz 4 kN/m2,
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 |
3
1
|
4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |